Saturday, December 10, 2011

BERBUDI BAHASALAH


hye semua . petang2x ni myra boring tatau nak buat apa
al-maklumlaa tengah cuti sekolah kan
hahaha
pastuhh teringat pulak nak buat entry ni

korang korang korang , setuju tak dengan apa yang myra tulis neh?
kalo setuju sila angkat jari . 
ehh ehh , ta payah laa buat macam tuhh
myra kat sini ta nampak pungg .
da stop ! kita bincang pasal topik ni pulak .
kang tak cukup pulak satu pages

"budi bahasa budaya kita" ?
kadang2x myra pun taa paham bila tengok orang sekeliling tak penah ambil berat pasal ni
makin lama makin pupus daa amalan ni
sikap dan bahasa kadang2x menyakitkan hati orang lain
bila bercakap tuu selamba badak jerk
betul takk ?
pena ker korang pikir perasaan orang tuhh
kalau korang laa kat tempat diorang , apa perasaan korang kan

tinggi mana pun taraf kedudukan korang , kelulusan ke
orang pandang ke semua tuuhh

bahasa melambangkan peribadi seseorang
kalau dari situ dah nampak , buruklah peribadi korang
kalau daa silap tuh cepat2x ler mintak maap yer
jangan susah pulak nak ucapkan perkataan yang mudah tuu oke ! : )
 
jangan jadik macam ni tau ,, 
kecian yang lain tuu

2 comments:

cik ayuni said...

btol 2:)

amal lah budaya berbudi bahasa nih..itukan imej rakyat m'sia..

Miera Akmalina said...

ya , betoi tu..